We willen je de gebedspunten vanuit Jeruzalem en Nederland aanreiken.

Gebed voor Israël

De uitdaging om COVID-19 te overwinnen

De uitdagingen vanwege het coronavirus zullen in 2021 nog steeds in Israël zijn. (Psalm 3:9).

  • Bid voor de lokale gemeenten in Israël, zowel Arabisch als Joods.
  • En bid voor de unieke uitdagingen die Corona heeft gebracht bij gemeenten in Israël.
  • Bid dat ze niet overbelast zullen worden, maar dat de plaatselijke kerken een geweldige bron van zegen en groei zullen zijn in dit nieuwe jaar.
  • Bid dat God ons als ICEJ in staat zal stellen om onze sociale hulpverlening aanzienlijk uit te breiden aan het volk van Israël in 2021.
  • Bid dat God ons als ICEJ in staat zal stellen om de Arabische gemeenschap, die bijzonder hard wordt getroffen, op een praktische en zinvolle manier te helpen.

Nieuwe verkiezingen

Met 49 stemmen voor en 47 stemmen tegen, heeft de Knesset eind december vorig jaar tegen een voorstel gestemd om goedkeuring van de staatsbegroting voor 2020 en 2021 met twee weken uit te stellen. Dit betekent dat de Knesset automatisch is ontbonden en er op 23 maart 2021 voor de vierde keer binnen twee jaar verkiezingen zullen plaatsvinden. (Psalm 50:7).

  • Bid in het bijzonder voor de stabiliteit in de demissionaire Israëlische regering nu het land midden in de blokkades zit.
  • Bid voor de ontstane politieke situatie in deze tijd van crises.
  • Bid om eenheid van besluit tussen politieke en militaire beslissers.
  • Bid om daadkracht in de regering in plaats van de huidige verlamming.
  • Bid om rust op het politiek vlak; en om leiders die het goede voor het land zoeken; het land uit de Covid crisis kunnen leiden en niet uit zijn op eigen eer en macht.

Gebed voor de Volken

Internationale betrekkingen

Na normalisatie van de betrekkingen en aangaan van diplomatieke betrekkingen met Ver. Arabische Emiraten (VAE), Koeweit en Soedan volgt nu ook Marokko. Mogelijk later ook Oman en Indonesië. Ook tussen Bhutan en Israël zijn nu diplomatieke betrekkingen. (Jesaja 29:20).

  • Bid voor de buurlanden van Israël. Voor de recente opwindende ontwikkelingen in de Arabische wereld.
  • Bid voor een ‘nieuw seizoen’ in het Midden-Oosten, wat ook gepaard zal gaan met groei in het Lichaam van Christus in de buurlanden van Israël.
  • Bid voor de Arabische kerken!
  • Bid voor de verhouding met Libanon; dat er gesprekken met Libanese leiders kunnen plaatsvinden en dat de Hezbollah wapens, die op Israël gericht zijn, vernietigd worden.
  • Bid dat we waakzaam zullen blijven en dat Israël het vertrouwen op God blijft  of zal stellen.

Gebed voor de ICEJ in Jeruzalem en de afdeling in Nederland

De laatste golf van Ethiopische Aliyah wordt dringend!

Nu het nieuwe jaar is aangebroken, verwachten we nog een vlucht van honderden Ethiopisch-Joodse immigranten die eindelijk het land Israël zullen bereiken. (Maleachi 3:10).

  • Dit is een belangrijk gebedspunt aan het begin van dit nieuwe jaar.
  • Dank God dat zo’n 432 Ethiopische Joden op 3 december in Israël arriveerden in de eerste fase van “Operatie Rots van Israël”.
  • Dank God dat deze speciale luchtbrug werd uitgevoerd door de Israëlische regering en het Joods Agentschap voor Israël in samenwerking met de ICEJ.
  • Bid God dat er ruimhartig gedoneerd zal worden om dit soort vluchten te kunnen bekostigen.
  • Bid God dat er ook vanuit Nederland een geldstroom op gang komt.

ICEJ leiding afdeling in Nederland

Eén van de bemoedigende ontwikkelingen door de Corona crisis is de toename in gebed onder gelovigen wereldwijd en ook in Nederland. (Psalm 46:11-12).

  • Dank God voor de themaochtenden die fysiek en via livestream, ondanks de Coronamaatregelen doorgaan en zich uitbreiden.
  • We willen bidden voor een opwekking in Nederland en voor de beloofde uitstorting van de Heilige Geest over Israël.
  • We willen bidden voor onze overheid en voor de a.s. verkiezingen in maart.
  • We willen de Heer vragen om een geestelijke doorbraak onder de gelovigen in Nederland, voor een nieuwe honger en toewijding naar Jezus.
  • We willen bidden dat tekenen en wonderen hersteld worden in de Kerk en voor een nieuwe zalving van God over onze bediening.
  • Bid om wijsheid, inzicht, gezondheid en bescherming voor Jacob en Hennie Keegstra en het bestuur van de ICEJ afdeling Nederland.

Bedankt dat je een deel bent van onze wereldwijde gebedsbeweging Jesaja 62!
Zegen vanuit Jeruzalem en de ICEJ afdeling in Nederland,

Jan Posthumus